Dziekan Wydziału Inżynierii Materiałowej i Fizyki Technicznej
Politechniki Poznańskiej
ogłasza konkurs
na stanowisko ASYSTENTA w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych
w Instytucie Fizyki
Do konkursu mogą przystąpić osoby, które spełniają wymagania określone w art. 113 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668 z późniejszymi zmianami) oraz posiadają predyspozycje i zamiłowanie do pracy naukowej i dydaktycznej w obszarze nauk fizycznych, nauk chemicznych oraz inżynierii materiałowej.
Słowa kluczowe: asystent, fizyka molekularna
Zatrudnienie przewiduje się w Zakładzie Fizyki Molekularnej od 1 października 2024 r. na okres 2 lat, z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony, na podstawie umowy o pracę w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych.
Kandydaci przystępujący do konkursu powinni spełniać następujące wymagania:
- mieć ukończone studia wyższe na kierunku fizyka, chemia, inżynieria materiałowa lub kierunkach pokrewnych, z ostatecznym wynikiem ukończenia studiów jednolitych magisterskich lub I i II stopnia minimum 4,00;
- posiadać stopień doktora w naukach ścisłych i przyrodniczych lub inżynieryjno-technicznych, lub zaawansowany stan realizacji rozprawy doktorskiej (minimum 75% potwierdzony opinią promotora);
- posiadać wiedzę i doświadczenie w zakresie:
∙ badania właściwości optycznych i termodynamicznych, również in situ, cienkich warstw organiczno-nieorganicznych,
∙ wytwarzania warstw monomolekularnych, w szczególności na granicy faz technikami Langmuira,
∙ metod wytwarzania i charakteryzacji nanocząstek metalicznych,
udokumentowane artykułami naukowymi oraz komunikatami konferencyjnymi;
- wykazać się odbytymi stażami naukowymi;
- posiadać znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację naukową oraz samodzielne redagowanie artykułów naukowych;
- posiadać doświadczenie w pracy dydaktycznej.
Kandydaci przystępujący do konkursu powinni złożyć w Dziekanacie Wydziału Inżynierii Materiałowej i Fizyki Technicznej (ul. Piotrowo 3, pokój 203) następujące dokumenty:
- podanie o zatrudnienie skierowane do JM Rektora Politechniki Poznańskiej,
- kwestionariusz osobowy dla pracownika ubiegającego się o pracę,
- arkusz kwalifikacyjny wypełniony w części wymaganej dla kandydata,
- opinię opiekuna naukowego bądź – jeśli to niemożliwe – samodzielnego pracownika nauki o dotychczasowej działalności naukowej i dydaktycznej kandydata,
- odpis dyplomu ukończenia studiów,
- oświadczenie, że Politechnika Poznańska będzie dla kandydata podstawowym miejscem pracy,
- oświadczenie zgodne z art. 113 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Termin składania dokumentów upływa z dniem 21 czerwca 2024 r.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia 28 czerwca 2024 r.
W przypadku, gdy żaden z kandydatów nie uzyska pozytywnej opinii komisji konkursowej lub w przypadku braku kandydatów, Dziekan dokona przedłużenia bądź zamknięcia konkursu. Dziekan może konkurs zamknąć lub unieważnić bez podania przyczyny.
Klauzula informacyjna dla potrzeb rekrutacji
W myśl art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej: RODO), informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Politechnika Poznańska, Pl. Marii Skłodowskiej–Curie 5, 60-965 Poznań, e-mail: biuro.rektora@put.poznan.pl, telefon: 61 665 3639.
2. Inspektorem danych osobowych jest Piotr Otomański, e-mail: iod@put.poznan.pl.
3. Państwa dane pozyskane poprzez złożenie kwestionariusza osobowego będziemy przetwarzać na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 22¹ Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy. Wszelkie dane osobowe przekazane przez Państwa ponad zakres wskazany w kwestionariuszu osobowym przetwarzane będą na podstawie dobrowolnie i świadomie wyrażonej zgody w związku z art. 6 ust. 1 lit a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
4. Dane osobowe nie są przekazywane podmiotom przetwarzającym; mogą jednak zostać udostępnione organom upoważnionym do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa.
5. Dane osobowe będą przechowywane wyłącznie przez okres prowadzonej rekrutacji i 3 miesiące po jej zakończeniu.
6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo ich sprostowania a gdy ma to zastosowanie – również do ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).
8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w rekrutacji.
9. W przypadku danych, których przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Nie wpłynie to jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
10. Dane osobowe Pani/Pana nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.