W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Oficjalna strona BIP
Strona internetowa Politechniki Poznańskiej - Otwiera się w nowym oknie
godlo

Biuletyn Informacji Publicznej Politechnika Poznańska

Wróć

Asystent w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w Instytucie Badań Materiałowych i Inżynierii Kwantowej

Stanowisko: Asystent w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w Instytucie Badań Materiałowych i Inżynierii Kwantowej
Miejsce pracy: Wydział Inżynierii Materiałowej i Fizyki Technicznej, Instytut Badań Materiałowych i Inżynierii Kwantowej, Zakład Inżynierii i Metrologii Kwantowej
Termin składania ofert: 28.07.2025 do godz. 15:00
Miejsce składania ofert: Dziekanacie Wydziału Inżynierii Materiałowej i Fizyki Technicznej (ul. Piotrowo 3, pokój 203)
Status: aktualne

Dziekan Wydziału Inżynierii Materiałowej i Fizyki Technicznej

Politechniki Poznańskiej

ogłasza konkurs

 na stanowisko ASYSTENTA w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych

w Instytucie Badań Materiałowych i Inżynierii Kwantowej


Do konkursu mogą przystąpić osoby, które spełniają wymagania określone w art. 113 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668 z późniejszymi zmianami) oraz posiadają predyspozycje i zamiłowanie do pracy naukowej i dydaktycznej w obszarze inżynierii materiałowej, nauk fizycznych oraz nauk chemicznych. 

Słowa kluczowe: 

asystent, spektroskopia laserowa, fizyka atomowa, metody obliczeniowe, rezonansowe metody spektroskopowe

Zatrudnienie przewiduje się w Zakładzie Inżynierii i Metrologii Kwantowej od 1 października 2025 r. na okres 1 roku, z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony, na podstawie umowy o pracę w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych.

Kandydaci przystępujący do konkursu powinni spełniać następujące wymagania:

-          mieć ukończone studia wyższe na kierunku fizyka, chemia, inżynieria materiałowa lub kierunkach pokrewnych, z ostatecznym wynikiem ukończenia studiów jednolitych magisterskich lub I i II stopnia minimum 4,40;

-          posiadać stopień doktora w naukach ścisłych, technicznych lub przyrodniczych, lub zaawansowany stan realizacji rozprawy doktorskiej (minimum 70% potwierdzony opinią promotora);

-          posiadać wiedzę, doświadczenie i umiejętności w zakresie spektroskopii laserowej o wysokiej zdolności rozdzielczej, a także orientację w zakresie szeroko pojętej spektroskopii optycznej,

-          posiadać wiedzę w zakresie fizyki kwantowej oraz szeroko pojętych technologii kwantowych,

-          posiadać wiedzę na temat struktury energetycznej atomów i jonów lub centrów barwnych w kryształach, 

-          posiadać umiejętności w programowaniu, 

-          posiadać umiejętności i doświadczenie w konstrukcji oraz modyfikacji aparatury badawczej (w szczególności optycznej),

-          posiadać wiedzę i doświadczenie w metodach obliczeniowych dotyczących struktury atomów złożonych (w szczególności w metodach semi-empirycznych),

-          posiadać umiejętności i doświadczenie w analizie danych eksperymentalnych lub teoretycznych,

-          posiadać dorobek naukowy w formie artykułów naukowych w czasopismach i komunikatów konferencyjnych,

-          wykazać się odbytymi stażami naukowymi,

-          posiadać znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację naukową, czytanie i pisanie artykułów naukowych, czy redakcję wniosków o projekty badawcze,

-          wykazać się podstawowym doświadczeniem w pracy dydaktycznej.

 

Kandydaci przystępujący do konkursu powinni złożyć w Dziekanacie Wydziału Inżynierii Materiałowej i Fizyki Technicznej (ul. Piotrowo 3, pokój 203) następujące dokumenty:

-          podanie o zatrudnienie skierowane do JM Rektora Politechniki Poznańskiej,

-          kwestionariusz osobowy dla pracownika ubiegającego się o pracę,

-          arkusz kwalifikacyjny wypełniony w części wymaganej dla kandydata,

-          opinię opiekuna naukowego bądź – jeśli to niemożliwe – samodzielnego pracownika nauki o dotychczasowej działalności naukowej i dydaktycznej kandydata,

-          odpis dyplomu ukończenia studiów,

-          oświadczenie, że Politechnika Poznańska będzie dla kandydata podstawowym miejscem pracy,

-          oświadczenie zgodne z art. 113 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,

-          zaświadczenie o ukończeniu kursu pedagogicznego.

Termin składania dokumentów upływa z dniem 28.07.2025 r.

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia  05.08.2025 r.

W przypadku, gdy żaden z kandydatów nie uzyska pozytywnej opinii komisji konkursowej lub w przypadku braku kandydatów, Dziekan dokona przedłużenia bądź zamknięcia konkursu. Dziekan może konkurs zamknąć  lub unieważnić bez podania przyczyny.

 

Klauzula informacyjna dla potrzeb rekrutacji

W myśl art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej: RODO), informujemy, że:

1.       Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Politechnika Poznańska, Pl. Marii Skłodowskiej–Curie 5, 60-965 Poznań, e-mail: biuro.rektora@put.poznan.pl, telefon: 61 665 3639.

2.       Inspektorem danych osobowych jest Piotr Otomański, e-mail: iod@put.poznan.pl.

3.       Państwa dane pozyskane poprzez złożenie kwestionariusza osobowego będziemy przetwarzać na podstawie  art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 22¹ Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy. Wszelkie dane osobowe przekazane przez Państwa ponad zakres wskazany w kwestionariuszu osobowym przetwarzane będą na podstawie dobrowolnie i świadomie wyrażonej zgody w związku z art. 6 ust. 1 lit a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.  

4.       Dane osobowe nie są przekazywane podmiotom przetwarzającym; mogą jednak zostać udostępnione organom upoważnionym do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa.

5.       Dane osobowe będą przechowywane wyłącznie przez okres prowadzonej rekrutacji i 3 miesiące po jej zakończeniu.

6.       Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo ich sprostowania a gdy ma to zastosowanie – również do ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

7.       Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).

8.       Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w rekrutacji.

9.       W przypadku danych, których przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Nie wpłynie to jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Dane osobowe Pani/Pana nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

Załączniki:

ogłoszenie
pdf, 1.33 MB
Odpowiedzialny za treść: Dziekan WIMiFT, dr hab. Mirosław Szybowicz, prof. PP
Wytworzył: Dziekan WIMiFT, dr hab. Mirosław Szybowicz, prof. PP
Data wytworzenia: 26.06.2025
Opublikował w BIP: Izabela Głowacka
Data opublikowania: 26.06.2025 11:09
Liczba pobrań: 7
Ogłoszenie_c
docx, 20 kB
Odpowiedzialny za treść: Dziekan WIMiFT, dr hab. Mirosław Szybowicz, prof. PP
Wytworzył: Dziekan WIMiFT, dr hab. Mirosław Szybowicz, prof. PP
Data wytworzenia: 26.06.2025
Opublikował w BIP: Izabela Głowacka
Data opublikowania: 26.06.2025 11:09
Liczba pobrań: 4
Arkusz kwalifikacyjny
docx, 57 kB
Odpowiedzialny za treść: Rektor
Wytworzył: Rektor
Data wytworzenia: 23.11.2020
Opublikował w BIP: Izabela Głowacka
Data opublikowania: 26.06.2025 11:09
Liczba pobrań: 5
Odpowiedzialny za treść: Dziekan - dr hab.Mirosław Szybowicz, prof. PP
Wytworzył: Dziekan - dr hab.Mirosław Szybowicz, prof. PP
Data wytworzenia: 26.06.2025
Opublikował w BIP: Izabela Głowacka
Data opublikowania: 26.06.2025 11:09
Ostatnio zaktualizował: Izabela Głowacka
Data ostatniej aktualizacji: 26.06.2025 11:11
Liczba wyświetleń: 23